MEGÉRKEZETT EV KUTATÁSUNK EREDMÉNYE
EV töltő, Napelem Közzétéve: 2023.05.04.
Újabb üzemanyaghiánytól tart az autósok harmada
Megérkezett az elektromobilitással kapcsolatos kutatásunk eredménye, amely alapján az autósok többségnek megfordult a fejében az elektromos autóra váltás. Majdnem minden második autós számára zavaró vagy stresszes volt a tavaly decemberben kialakult országos üzemanyaghiány, és a járművezetők negyedét anyagilag rendkívül rosszul érintette a hatósági ár eltörlése, derül ki a Wagner Solar Hungária Kft. és Expleo friss felméréséből. Minden harmadik megkérdezett újabb üzemanyaghiánytól tart, a válaszadók 60 százalékának pedig megfordult a fejében az elektromos autóra váltás. A résztvevők többsége tudta, hogy az otthoni gyorstöltés a legolcsóbb, ami ráadásul rendkívül környezetbarát is, ha napelemes rendszerhez van csatlakoztatva.
Az autóval közlekedők 60 százaléka számított a jelentős üzemanyagár-emelkedésre már a hatósági ár kivezetése előtt is, de 26 százalékuknak komolyan meg is viselte a családi kasszát a benzinkutakon tapasztalt drágulás. A Wagner Solar Hungária Kft. több mint 2600 fő bevonásával készült közvélemény-kutatása szerint a tavaly év végén kialakult országos üzemanyaghiány időszaka a sofőrök 18 százalékának volt stresszes, 24 százalékukat pedig a hosszas sorban állás zavarta inkább.
Házi Ádám, a cég fejlesztési igazgatója az eredményeket ismertetve elmondta, a megkérdezettek közel 12 százaléka állt át a tömegközlekedésre a benzin- és a gázolaj árának emelkedése miatt, 15 százalék pedig inkább a kerékpárt vagy a roller típusú megoldásokat részesíti előnyben azóta, amikor csak teheti. Azok közül, akik megmaradtak az autónál, 43 százalékban kevesebbet használják azt a korábbiakhoz képest. Ez egyébként már a kutak forgalmában is érezhető, amely a járvány előtti szintre zuhant vissza 2023 első negyedévében.
„Ugyan az ország üzemanyag-ellátása stabilizálódott, 36 százalék szerint várható újabb hiány a töltőállomásokon a geopolitikai helyzet miatt. Részben ebből, részben a környezettudatos szemléletformálásból adódik, hogy válaszadók 60 százalékának megfordult a fejében az elektromos autóra való váltás, 36 százalékuk pedig már csak ilyen típusú járműben gondolkozik” – fogalmazott.
Hozzátette, érdekesség, hogy a többség még mindig a hibrid modellek mellett tenné le a voksát a nagyobb hatótáv miatt.
Napelemmel 5 órára csökkenthető a töltési idő
A kutatás arra is rávilágított, hogy egy kezdetleges ágról beszélünk a járműiparban, legalábbis ami a Magyarországon forgalomba helyezett kocsik számát illeti. A felmérésben résztvevő elektromos autó tulajdonosok mindössze 10 százaléka használja 5 évnél régebb óta ezt a típust, a megkérdezettek közel harmada pedig az elmúlt egy évben ruházott be egy ilyen modellre.
A hivatalos statisztikák szerint 2022-ben tavaly 63 597 darab zöld rendszámos autót tartottak nyilván, amiből 33 761 darab volt a tölthető-hibrid, 29 836 pedig a tisztán elektromos autó. Utóbbinál 2021-ben ez a szám 18 832 volt, az ezt megelőző esztendőben pedig 11 012. Négy éve még 3 839-et mutatott a számláló, 2019-ben 6 535 darabot.
Házi Ádám közölte: 77 százalék szerint lenne hova fejleszteni az elektromos autók töltési opcióit, 17 százalék pedig kifejezetten elégedetlen azokkal.
„A kitöltők 81 százaléka jól tudta, hogy az otthoni gyorstöltés a legköltséghatékonyabb lehetőség, de figyelni kell arra, hogy sokkal biztonságosabb gyári vagy gyorstöltővel tölteni az autókat, mint a konnektorral összekötni azt. Utóbbi kifejezetten veszélyes is lehet, ha nem megfelelő a kivitelezés” – mondta a Wagner Solar Hungária Kft. fejlesztési igazgatója. Szót ejtett arról is, amennyiben van napelemes rendszerünk vagy a jövőben tervezzük a telepítését, érdemes megfontolni, hogy olyan terméket válasszunk a gépjármű töltésére, ami kommunikál az inverterrel. Ennek előnye, hogy akár közvetlenül tölthetjük az autónkat napenergiával és egy applikáción keresztül vezérelhetjük a napelemes rendszert és az autótöltőt.
A napelemes rendszerrel való összekötés nagy előnye még, hogy kialakítható olyan vezérlés, hogy jelentősen gyorsabban tudja tölteni az autóját – 10 óra helyett akár 5 órára is csökkenthető a töltési idő így – illetve megspórolhatjuk a drága hálózatfejlesztési költségeket is.
AjánlatkérésMilyen az ideális elektromos autó töltőpont?
- Legalább akkora töltőáramot ad, amit az elektromos autó fedélzeti töltője be tud fogadni.
- Legfeljebb akkora árammal terheli az elektromos hálózatot, amit az biztonságosan ki tud szolgálni.
Nézze meg videónkat, melyben kitérünk az E-autó töltőkre és egyéb lehetőségekre, vagy hallgassa meg az alábbi podcast-et, mely napelemes kérdések között kitér az elektromos autózásra, és annak a háztartásokra gyakorolt hatására is.
Podcast meghallgatásaELŐBB A NAPELEMES RENDSZER, ÉS CSAK UTÁNA AZ ELEKTROMOS AUTÓ?
A rövid válasz, hogy bármely megoldás jól működik. Viszont ha szeretnénk, hogy a napelemes rendszer kommunikáljon az inverterrel, akkor érdemes a napelemes rendszer megvalósításával kezdeni. Manapság már minden inverter gyártó rendelkezik saját márkás autótöltővel is.
Ne szalassza el a lehetőséget! Kérjen ajánlatot most!
Kérje árajánlatunkat az ajanlat@wagnersolar.hu e-mail címen! Vagy kérdéseivel forduljon hozzánk bizalommal a +36 27 548 440-es telefonszámon.
Hőszivattyúk referencia
Hőszivattyúk referencia
Medencefűtő hőszivattyú referencia
Medencefűtő hőszivattyú referencia
Dunakeszi
Napkollektor referencia
Családi ház
2020.08.07.
P. Zoltán ügyfél
Nagyon köszönjük a segítségeteket és extra odafigyelésed! Gratulálok, tényleg szuper a csapat, egészen különlegesen együtt dolgoztok, öröm volt megtapasztalni!