Fronius inverterek garanciális javítása

Inverter, Napelem, Szolgáltatások Közzétéve: 2022.09.14.

Mi számít garanciális szolgáltatásnak?

  • a meghibásodott inverter javítása a helyszínen vagy szervizközpontban
  • a meghibásodott inverter cseréje azzal megegyező készülékre
  • a meghibásodott inverter aktuális piaci árának megfelelő Fronius utalvány biztosítása
Fronius napelemes egy- és három fázisú - hibrid inverterek

Az online hozzáférés előnyei

A GEN24 sorozat és a 2020. szeptember 1-nél később — elsőként — forgalomba helyezett termékek esetén érdemes online hozzáférést biztosítani a gyártó részére, hogy a frissítéseket automatikusan elvégezhesse, az esetleges műszaki hibákat távolról diagnosztizálhassa és javíthassa, melynek kezdeti lépéseit akár online megtehesse. Ez nem csak kényelmes, de megelőzhetők vele a további műszaki problémák és a termék károsodása. További előnye, hogy a felhasználó megspórolja a személyes beavatkozással járó kiszállási díjat.

Ha a felhasználó nem járul hozzá a gyártó online hozzáféréséhez, magának kell gondoskodnia arról, hogy a szükséges szoftverfrissítések telepítése időben megtörténjen. Fontos, hogy ennek elmulasztása a garancia elvesztését vonja maga után! 

Mit tartalmaznak a különböző garancia típusok?

Alap Fronius Garancia

Az ún. „Fronius Garancia” csak a garanciális javítás hardver költségét fedezi. Ez lehet:

  • a szereléshez szükséges alkatrész
  • cserekészülék
  • vagy a meghibásodott inverter piaci értékének megtérítése

Ez a garancia típus semmilyen járulékos költséget nem fedez, mint például kiszállási és utazási költségek, a javítás vagy az alkatrész ki-és beszerelés munkadíja, szállítási díjak. A továbbiakban alap garanciaként hivatkozunk rá.

Kiterjedt Fronius Garancia Plusz

Az ún. „Fronius Garancia Plusz” az előzőhöz képest kiterjedt garanciális szolgáltatást takar, mely tartalmazza:

  • a hardver- és alapanyagköltségeket
  • a szerelés / javítás munkadíját
  • az esetleges szállítási költségeket

Azonban ebben a garancia típusban sem számolhatók el

  • az utazási költség,
  • az esetleges kiviteli engedélyek
  • és vámok

Nagyon ritkán, de előfordulhat, hogy az inverter csere miatt szükséges módosítani a napelemes rendszer vagy a háztartás elektromos rendszerének egy részét. Ez szintén nem tartozik a Fronius által biztosított kiterjedt garanciájába sem.

Mennyi garancia jár és hogyan hosszabbítható?

Minden Fronius inverterre 2 év kiterjedt garancia jár a gyárból való kiszállítástól kezdve, regisztráció esetén pedig ezt a telepítés napjától számítják.

A regisztrációval további ingyenes garanciahosszabbítást is kap a felhasználó. Két lehetőségből lehet ilyenkor választani:

10 kW-nál magasabb teljesítményosztályú inverter esetén:

  • plusz 3 év kiterjedt garancia

vagy

  • plusz 5 év alap garancia (csak hardverköltség fedezése)

0-10 kW teljesítményosztályú inverter esetén:

  • plusz 3 év kiterjedt garancia, ennek lejárta után pedig további 5 év alap garancia (csak hardverköltség fedezése)

vagy

  • plusz 5 év alap garancia (csak hardverköltség fedezése), ennek lejárta után pedig további 3 év alap garancia (csak hardverköltség fedezése)

A 10 kW-os vagy annál alacsonyabb teljesítményosztályú inverterek esetén tehát bármelyik opciót választjuk, az ingyenes garanciabővítés összesen 10 évre szól. Ezért érdemes azt a konstrukciót választani, amelyik ebből 5 év kiterjedt garanciát biztosít.

Az ingyenes hosszabbításon túl

Aki ennél hosszabb garanciaidőt szeretne, az díj ellenében összesen 10, 15, vagy legfeljebb 20 évre kérhet hosszabbítást alap vagy teljes garancia formájában. Ennek szintén feltétele a készülék regisztrálása.

Fontos, hogy a hosszabbítást még az érvényben lévő garanciaidő lejárata előtt szükséges intézni!

Továbbá érdemes jól átgondolni, hogy milyen konstrukciót választunk, ugyanis az inverter élettartama alatt csak egyszer kérhető garanciahosszabbítás! 

A garanciahosszabbítás díja az inverter típusától és a választott garanciától (alap/ kiterjedt) és annak időtartamától (10/15/20 év) függ. A garanciamodellekről bővebben olvashat a gyártó hivatalos weboldalán.

A garanciatípusok aktuális díjszabásáról értékesítő kollégáinktól kérhet pontos tájékoztatást.

ajánlatkérés online

Mikortól „ketyeg” a garancia?

A garancia időtartama akkor kezdődik, amikor az inverter elhagyja a gyárat. Hogy ez pontosan mikor történt, leellenőrizhető a www.solarweb.com oldalon a sorozatszám megadásával.

Ezzel szemben regisztráció esetén a garancia az üzembe helyezés dátumával fog kezdődni!

A termék regisztrációját a www.solarweb.com weboldalon az üzemből való kiszállítást követő 2,5 évben lehet megtenni. Ehhez szükséges az első üzembe helyezés dátumát is megadni.

Fontos, hogy a garancia időtartama nem indul újra kicserélt vagy megjavított termék / alkatrész esetén. 

Mire van szükség a garanciális javításhoz?

  • üzembe helyezési napló, melyben szerepel az átadás dátuma, az üzembe helyezés dátuma és a hálózatüzemeltető jelentése
  • a termék számlája
  • fotó a termékről, melyen olvashatóan látszik a típusjelzés és a sorozatszám
  • díjköteles garancia-hosszabbítás esetén az arra vonatkozó díj kifizetéséről szóló igazolás
  • esetlegesen szükséges egyéb díjak teljes kifizetése

További kérdése van?

 

Forduljon hozzánk bizalommal az ajanlat@wagnersolar.hu e-mail címen. Szakértő kollégáink díjmentesen konzultálnak Önnel.

Nagykereskedelmi partnereink érdeklődését a partner@wagnersolar.hu elérhetőségen fogadjuk.

kérje szakértő kollégánk segítségét